Конфлікт інтересів в районній раді

26 квітня 2015 року набрав чинності Закон України «Про запобігання корупції», яким запроваджено низку новел антикорупційного законодавства України, зокрема щодо конфлікту інтересів.

Законом України «Про запобігання корупції» дано нові визначення термінів «приватний інтерес», «реальний конфлікт інтересів» та «потенційний конфлікт інтересів».

Реальний конфлікт інтересів – суперечність між приватним інтересом особи та її службовими чи представницькими повноваженнями, що впливає на об’єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи невчинення дій під час виконання зазначених повноважень.

Потенційний конфлікт інтересів – наявність у особи приватного інтересу у сфері, в якій вона виконує свої службові чи представницькі повноваження, що може вплинути на об’єктивність чи неупередженість прийняття нею рішень, або на вчинення чи невчинення дій під час виконання зазначених повноважень.

Суб’єктами, на яких поширюються дія цього Закону, є особи, уповноважені на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, отже, усі депутати  районної ради відповідають по цьому закону та, при участі (голосуванні)  у прийнятті спільних рішень повинні завжди зважувати, чи мають вони  будь-яку особисту зацікавленість при дії цього рішення.

Спеціально уповноважені суб’єкти у сфері протидії корупції – органи прокуратури, Національної поліції, Національне антикорупційне бюро України, Національне агентство з питань запобігання корупції.

Подивимось, що відбувається в нашій раді, яка розподіляє 200 млн. грн. на рік на виконання програм медичного, освітнього напрямку, соціального захисту населення, владних повноважень в районі та інше. Чи чесно та неупереджено розподіляються кошти місцевого та державного бюджету, які надійшли в район, між усіма розпорядниками бюджетних коштів?

Тут слід зауважити, що жоден бюджет району, зміни до нього, звіт про бюджет за усі роки не виносилися на обговорення з жителями району, що передбачено Законом України «Про доступ до публічної інформації», «Про публічні кошти», Постановою Кабінету Міністрів № 996 «Про забезпечення участі громадськості у формуванні та реалізації  державної політики», отже кошти району розподіляються невеликою купкою людей райдержадміністрації та районної ради, які й вирішують, кому, наприклад, відремонтувати дах в першу чергу, поміняти вікна, передати комунальне майно в оренду, виділити додаткові штатні одиниці, бензин, кошти на обігрів приміщень та ліміт на газ, електрику та папір. Вже давно прослідковується тенденція надавати кошти «своїм» людям. Адже у нас одні бюджетники та держслужбовці працюють в теплі та у відремонтованих приміщеннях з новими меблями та технікою, а інші мерзнуть та виконують свої обов’язки на своїх домашніх стільцях та роблять ремонт своїм коштом.

В одному селі ремонтується ФАП, а в іншому – ні, в одному селі опалюється бібліотека, а в іншому – ні, і т.д. У тяжкому фінансовому становищі завжди управління соціального захисту райдержадміністрації, яке обслуговує майже половину жителів району, в тому числі новонароджених та інвалідів, служба в справах дітей. Ось таке відношення до органів, які опікуються самими вразливими категоріями населення району!

Хто ж розподіляє наші кошти в районі? Серед 34 депутатів 11 депутатів є працівниками бюджетних та державних районних установ, тобто третина складу, які напряму залежать від бюджету, і тому зацікавлені в його розподілі:

  • Бєлік С.П. – голова Новопсковської районної державної адміністрації Луганської області, член комісії з питань комунальної власності та використання природних ресурсів.
  • Кудінов Ю.П. – директор Білолуцької гімназії, секретар постійної комісії районної ради з питань соціального захисту населення, охорони здоров’я, освіти, культури, молоді та спорту.
  • Лебедєв Б.В. –  голова Новопсковської районної ради, член президії Новопсковської районної ради.
  •  Літвінова О.П. – заступник голови районної ради, член президії Новопсковської районної ради.
  •  Мотунов М.О. – головний лікар Новопсковського РТМО, голова постійної комісії районної ради з питань комунальної власності та використання природних ресурсів, член президії Новопсковської районної ради.
  • Нестеренко А.В. – член постійної комісії районної ради з питань  економічного і соціального розвитку, бюджету та фінансів.
  • Сюсюк М.С. – заступник голови постійної комісії районної ради з питань соціального захисту населення, охорони здоров’я, освіти, культури, молоді та спорту.
  •  Тарабановська Т.М. – вчитель Рогівської ЗОШ І-ІІ ст., завідувач Рогівської сільської бібліотеки-філії, член постійної комісії районної ради з питань регламенту, депутатської діяльності та місцевого самоврядування.
  • Цапенко А.І. – директор Новобілянської ЗОШ І-ІІІ ст.,  заступник голови постійної комісії районної ради з питань  комунальної власності та використання природних ресурсів.
  • Черняк Л.В. – керівник апарату Новопсковської райдержадміністрації Луганської області, член постійної комісії районної ради з питань комунальної власності та використання природних ресурсів.
  • Чугай Є.Л. – головний лікар Кам’янської СВАОПСМ, голова постійної комісії районної ради з питань соціального захисту населення, охорони здоров’я, освіти, культури, молоді та спорту, член президії Новопсковської районної ради.

Ці люди отримують  заробітну плату з бюджету, який самі й складають, розподіляють, користуються лімітами на енергоносії, пільгами та іншим, які самі розраховують у вигляді бюджетних запитів та самі й затверджують.

Чи є тут особиста зацікавленість депутатів та суперечність  з службовими та представницькими  повноваженнями? Мабуть є!

Депутати Бєлік С.П., Черняк Л.В.,  Лебедєв Б.В., Літвінова О.М. не мають права голосувати за бюджет районної ради, де вони передбачають собі зарплату та витрати на ремонт та обслуговування, оренду приміщення.

Кудінов Ю., Тарабановська Т., Цапенко А. не мають права голосувати за бюджет освіти, де передбачено їм заробітну плату та інше.

Мотунов М. та Чугай Е. не повинні голосувати за бюджет медицини, бо там закладено витрати  їхньої заробітної плати, премії та інші витрати на утримання себе та апарату.

Сюсюк М., Нестеренко А. не мають права голосувати ні на комісіях, ні на сесіях за програми соціального захисту, бо вони отримують зарплату, теплі приміщення для «громадської» діяльності, пільги на лікування та отримання безкоштовної газети «Перемога» з бюджету та інше.

Також  депутати, які є членами постійних комісій і працівниками комунальних установ, повинні подумати, чи мають вони право голосувати за надання в оренду приміщень власності комунальних установ, які вони очолюють.

Питання до всіх депутатів, які голосували за незаконне звільнення з посади заступника голови районної ради, депутата Соловйової Т., та яку рішенням суду відновлено на посаді та виплачуються великі кошти за неотриману заробітну плату та моральну шкоду, штрафи за невиконання суду, з якого рахунку виплачується 150 тис. грн.? Адже бюджет розписано по копійку! Значить, хтось з бюджетників не отримає премію, чи не буде оплачено рахунок за газ, чи не будуть придбані ліки через необхідність сплати по судовому рішенню, адже в разі несплати рахунки райради буде заблоковано виконавчою службою! В усіх конфліктах інтересів не винуватці понесли відповідальність за незаконні рішення, а страждають прості працівники бюджетних установ та жителі району.

Звертаємось також і до працівників поліції: звернути увагу на діяльність депутатів при розподілі коштів, майна та землі.

 

 

 

ГО “Моя Новопсковщина”

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *