Змінюємо, чи «одобрямс» в охороні здоров’я Новопсковщини

З лютого цього року не проводяться сесії в Новопсковській районній раді, що призвело до невирішення життєво важливих питань для жителів району. Не звітували про виконання своїх повноважень та роботу голова Новопсковської райдержадміністрації, голова Новопсковської районної ради за 2017 рік. Повне політичне банкрутство влади в районі! В заручниках жителі, діти, хворі, працівники бюджетних установ. У той же час кошти в район з державного бюджету для охорони здоров’я надійшли як в об’єднану громаду, так і в громади району. Держава виконала своє зобов’язання! Лише владі на місцях необхідно їх ефективно використати, звітувати про них, та з цим у нас проблеми! Депутати, підконтрольні голові райради Лебедєву Б., вирішили, що кошти бюджету їм в районі не потрібні, звітувати принизливо, тим більше, що особливих досягнень не має.

В чому ж причина такої ситуації? На нашу думку, голова районної ради Лебедєв Б. з опоблоком та іншими підконтрольними депутатами різних фракцій вирішив показати, хто в домі господар, після того, як райдержадміністрація після звільнення голови Бєліка С.П. перестала йому коритися і не надала дозвіл на фінансування додаткових коштів, які потрібні для фінансування судових рішень по незаконному звільненню заступника голови районної ради Соловйової Т.О., не фінансуються поки що в цьому році і підконтрольні голові райради ветеранські організації (керівники Сюсюк М., Нестеренко А.). Окрім того, в 2018 році вперше за останнє десятиліття Новопсковську районну раду відлучили від «корита» – вона не стала розпорядником коштів бюджету охорони здоров’я в районі. Згідно законодавства і повноважень, лише райдержадміністрація відповідає за здійснення державної політики у сфері охорони здоров’я (ст.14 ЗУ «Про основи законодавства охорони здоров’я»), на що передається в районний бюджет, бюджет ОТГ з державного бюджету медична субвенція. Отже, тривалий час охорона здоров’я в районі фінансувалась незаконним шляхом, а саме через районну раду. Давайте згадаємо лише один випадок – як вибирали підрядника для ремонту хірургії, який затягнувся на довгий час та привів до збільшення вартості ремонту, депутати районної ради потім ще й контролювали виконані роботи та винним визнали головного лікаря Магу С.С.

Призначили на засіданні райради нового головного лікаря Мотунова М. голосами опоблоку і знову порушили законодавство – не погодили його кандидатуру з Департаментом охорони здоров’я облдержадміністрації, тому нікому не відомо, чи відповідає пан Мотунов М. єдиним кваліфікаційним вимогам законодавства щодо відповідності посаді головного лікаря районного об’єднання.

Про свою образу за відлучення від бюджету охорони здоров’я голова райради Лебедєв Б. і Ко» написали нещодавно у статті своєї газети «Перемога» під назвою «Дорозпоряджалися..» (№ 20 від 19.05.2018 року), де поставили прізвище Мотунова М., як автора статті, і розповіли, що проблем у фінансуванні медицини не було, коли саме районна рада була розпорядником бюджетних коштів. Це знову маніпулювання фактами та мізками людей району! Кошти державного бюджету в район надходять постійно і вчасно, і надходять на рахунки лікарні вчасно, якщо депутати району зроблять єдину формальність – проголосують, щоб збільшити бюджет охорони здоров’я району, внести зміни в бюджет, який на 90 відсотків, як і увесь бюджет району, складається саме з коштів державного бюджету!

Щоб було ясніше, що в кожен район країни з державного бюджету надходять кошти на медицину в розрахунку на одного жителя, тільки чомусь у сусідніх районів немає бюджетного колапсу. Продивившись через відкриті електронні сервіси державні закупівлі наших сусідів,

Білокуракіне: https://zakupki.prom.ua/gov/company-d40e49b8aa7a40c7072a35ad54ea3547

Біловодськ: https://zakupki.prom.ua/gov/company-5c0ca45eab706a656a11bf5ada11f9eb

Сватове: https://zakupki.prom.ua/gov/company-4a2e6e74cf3175efcfad17d5df4e4887?p=2

Старобільськ: https://zakupki.prom.ua/gov/company-64e1d47e242a5280132fca14a4595c84

Мілове: https://zakupki.prom.ua/gov/company-ec3fc35fdedf9a9f692f3fc0e49c0791?p=3

кожен може побачити, що у 2018 році ці лікарні закупляють через ПРОЗОРРО на мільйони гривень ліки та медпрепарати, обладнання, медичні вироби, комп’ютери, продукти, ремонтують ліфти, приміщення  та ін. Отже, проблеми медицини в Новопсковському районі штучні,  пов’язані з багаторічним неефективним управлінням цієї та іншої галузей та й усього району, 11 років яким керує пан Лебедєв Б. на різних перших посадах.

Окрім того, оті мізерні закупівлі, які здійснюють наші лікарні, Новопсковська районна рада завела в «тінь», передбачивши своїм рішенням, що через Прозорро можна здійснювати закупівлі вартістю від 50 000 грн., і бігають тепер без кінця по магазинам і приватним фірмам завгоспи за кожним замком, лампочкою чи миючим засобом, ліками, переплачуючи кошти, коли можна закупити оптом за найменшою ціною.

І оці штучно утворені проблеми в лікарнях району, які партія опоблок намагається використати, щоб показати погану владу в Україні, якраз і говорять на користь реформ в охороні здоров’я, яка й передбачає фінансування закладів медицини напряму від держави, обходячи обласні та районні ради, щоб медицина (та й освіта) не залежали від примх депутатів, їх настроїв та партійної належності.

Тому від працівників медичних установ, в першу чергу, залежить сприйняти реформи чи ні, та зробити все, щоб вони здійснювались, або продовжувати своє існування-виживання під керівництвом та за сприяння Мотунова М., Лебедєва Б., Літвінової О., Чертової О., Сюсюка М., Нестеренка А., Соловйова В., Кропивцева Ю., Мамай-Шестакової О., Парамуда В., Роменського О., Чугая Є., Бєліка С., Бабенка П., Даніліна О., Закутька Є., Ковальова С., Кудінова Ю., Ластовки А., Попової І., Шумейка В., Щербака В., Стрельцова Є. Або дійсно медики управляють закладом, або політики.

В утворенні проблем в лікарнях винна і Новопсковська районна державна адміністрація, яка довгий час виконувала політичні замовлення партії регіонів, а тепер опозиційного блоку, не сприяє об’єднанню громад для отримання додаткових можливостей розвитку району, медицини, освіти, соцзабезпеченні, інфраструктури.

Нагадуємо, що в першій половині 2018 року Центр первинної медицини району (керівник Калюжний В.С.) повинен був реформуватись у комунальне некомерційне підприємство, обрати керівника за конкурсом, підключитись до електронної системи НСЗ, підписати декларації з жителями і отримувати кошти за кожного пацієнта, якими б розпоряджались на свій розсуд, та цього не відбувається, отже нас чекає найближчим часом колапс у первинній ланці медицини. Наша організація зібрала громадські слухання й ми просили лікарів та керівництво району почати реформування, створити неприбуткове підприємство. А сьогодні, вивчаючи, як окремі депутати та головні лікарі пов’язані між собою закупівлею ліків, коштами на донорів, розуміємо чому все стало. Але ж це 5-10 чоловік, без вас, шановні лікарі та медичний персонал, вони нічого не варті.

Для виходу із ситуації, яка склалася в Новопсковському РТМО, пропонуємо прийняти рішення про утворення спостережної ради при закладі медицини, куди можуть увійти і представники громадськості, депутати, медики, що передбачено ст.24 Закону України «Про основи законодавства охорони здоров’я в Україні», внести зміни в положення про контракт з керівником закладу охорони здоров’я, передбачивши його співпрацю із спостережною радою. (http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/1077-2017-%D0%BF).

Часи, коли “від нас нічого не залежить, як скажуть, так і буде” минули. Життя за старим принципом приводить до колапсу та кризи, яку ми бачимо сьогодні в нашому районі.

 

 

З повагою, «Моя Новопсковщина»

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *